Din kiropraktor i Stavanger og Sandnes!

Om Kiropraktikk

Kiropraktikk betyr å behandle med hendene. En Kiropraktor er ekspert på å behandle muskel-, nerve- og skjelettplager i hele bevegelsesapparatet.

Målet med behandlingen er å finne årsaken til problemet ditt, som nødvendigvis ikke sitter der det gjør vondt. Dette for å oppnå langsiktig resultat. Ved å gjenopprette fullgod funksjon i bevegelsesapparatet fører dette nesten alltid til smertelindring og oftest smertefrihet.

Om kiropraktik

Hvert ledd i kroppen er en funksjonell enhet som må fungere normalt for at vi skal ha optimal motorisk kontroll. Et ledd som ikke fungerer normalt kan ha redusert bevegelighet. Kroppens naturlige respons til dette er øket bevegelighet et annet sted i bevegelsesapparatet. Dette vil videre kunne lede til smerte lokalt ved bevegelse.

På sikt vil området med øket bevegelighet gjennomgå strukturelle forandringer, fordi det blir utsatt for mer belastning enn det er designet for å tåle. Dersom dette ikke blir korrigert, kan degenerativ leddlidelse, degenerativ skivelidelse eller skiveprolaps bli et faktum. For å forebygge fremtidige muskeloskeletale lidelser, er det derfor viktig at samtlige bevegelsesenheter i kroppen fungerer optimalt.

Kiropraktisk behandling er veldokumentert sikker og effektiv med langt lavere risiko for alvorlige komplikasjoner enn tradisjonell medisinsk behandling for tilsvarende lidelser. Kiropraktoren er primærkontakt og det er ikke nødvendig med henvisning fra lege. Behandlingen er individuelt tilpasset, og vil med det på bakgrunn av det pasienten forteller gi en undersøkelse og starte et behandlingsopplegg.

En Kiropraktor har bred kunnskap og kan henvise pasienten videre til røntgen-, CT-, MR- undersøkelse eller spesialist i de tilfeller hvor det er hensiktsmessig. Kiropraktoren kan også sykemelde pasienten i opp til 12 uker. (NAV/HELFO/NKF)

Du trenger ikke henvisning fra lege for å få behandling hos kiropraktor, og deretter rett til stønad fra HELFO. Kiropraktoren har mulighet til å henvise deg videre til legespesialist, røntgen og fysioterapi. Kiropraktoren kan også gi sykemelding i en periode inntil 12 uker.

Din kiropraktor i Stavanger og Sandnes!

Sandnes

Vågsgata16-18,Sandnes
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag

Stavanger

Lagårdsveien77,Stavanger
Mandag
Tirsdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lørdag
Søndag
Helgevakt

© 2016-2024 Christer Førland.